39:昔の広告 ーOld advertisementsー
昭和30年~40年代の広告です。
This is an advertisement from the 1950s and 60s.
この頃の金谷ホテルでは、それまでの顧客層であった外国人向けの広告の他に、日本人客獲得のために様々なアプローチをし始めていました。
At this time, Kanaya Hotel began to take various approaches to attract Japanese guests in addition to advertising to its previous target customer base of foreigners.
まだホテルに馴染みのない日本人たちにホテルを利用してもらうため、「ご宴会とご会合に金谷ホテルをご利用ください」「スキー旅行と宿泊マナー」「ご披露宴」「新婚旅行」など、ホテル利用の様々なイメージを提案しています。
In order to encourage Japanese people who are not yet familiar with hotels to use the hotel, we are proposing various images of hotel use, such as "Please use Kanaya Hotel for banquets and meetings," "Ski trips and accommodation etiquette," "Wedding receptions," and "Honeymoons."
それぞれを見てみると、スキーなどのウィンタースポーツをPRしたものの他、四季の楽しみ方や地域や社寺の祭礼などを宣伝したものも見られます。
日光二荒山神社の弥生祭や日光東照宮の千人行列など、地域の特徴や周辺のイベントなどと一緒に発信をしていたことがうかがえます。
また、テーブルマナーや宿泊マナーの講座も多く開催されていました。
Looking at each one, we can see that in addition to promoting winter sports such as skiing, there are also some that promote ways to enjoy the four seasons, and local festivals and shrine and temple festivals.
They also appear to promote local characteristics and surrounding events, such as the Yayoi Festival at Nikko Futarasan Shrine and the 1,000-person procession at Nikko Toshogu Shrine.
There were also many classes held on table manners and hotel etiquette.